באופן טבעי, כל אדם מעוניין להרחיק מעצמו ככל האפשר מחשבות על המוות – שלו ושל היקרים ללבו. ובכל זאת, מדובר בתרחיש בלתי נמנע שכולנו נגיע אליו יום אחד. משום שבני האדם אינם מעוניינים לחשוב על יום מותם, הם פעמים רבות גם אינם נערכים אליו. כך קורה לעתים שמשפחות מתפלגות, מריבות מתגלעות ומשקי בית נקלעים למשברים שונים ומשונים בעקבות מקרי מוות של בן משפחה.

מובן כי איש אינו רוצה להגיע למצב הזה. כל מי שישקיע מעט מחשבה מפוכחת על הנושא יבין כי מוטב לתכנן את היום שאחרי לכתו בצורה המיטיבה ביותר עבור היקרים לו. הצעד החשוב ביותר שיש  לנקוט בו הוא עריכת צוואה, רצוי צוואה מצולמת, אשר תצביע על רצונות הנפטר ותחלק את נכסיו.

חשיבותה של צוואה מצולמת
צוואה מצולמת

ראשית, כדאי להכיר את סוגי הצוואות הקיימים: הראשון הוא צוואה מצולמת (או לא מצולמת) בפני עדים – המְצַווה מנסח את רצונותיו וחותם על הצוואה מול עדים אשר חותמים אף הם על המסמך; סוג נוסף הוא צוואה בפני רשות – כאשר הרצונות באים לידי ביטוי ונחתמים מול נוטריון או הרשם לענייני ירושה, ובעל הצוואה אינו חותם על המסמך בהכרח בעצמו. בנוסף, קיימת צוואה בכתב יד –  המְצַווה כותב בכתב ידו  את הצוואה וחותם עליה. כל סוגי הצוואות חייבות לעמוד בקריטריון הקובע כי המְצַווה כשיר לערוך את הצוואה וכי הוא משוחרר מכל לחץ או השפעה בלתי הוגנת. מטבע הדברים הצוואה שאדם כתב בעצמו, בכתב ידו וללא עדים היא זו שקשה במיוחד להגן עליה בבית המשפט ולא תמיד יש וודאות שהיא תקוים כלשונה.

הדרך הטובה ביותר בה יכול המְצַווה להבטיח את קיום רצונותיו במלואם הוא הכנת צוואה מצולמת. זו בעצם מתקיימת כמו צוואה בכתב, אלא שלאחר הכנת הצוואה והחתימה עליה יש להקריאה מול מצלמה. הסרט המצולם מהווה אסמכתא משמעותית ביותר וקל מאד להסיק ממנו על צלילותו של המְצַווה, הבנתו את המתרחש והתנהלותו על בסיס רצון חופשי. חשוב לוודא שהסרט אינו ערוך, פגום או לא ברור. ככל שצילום ועריכת הצוואה המצולמת מקצועיים יותר ובעל הצוואה מעביר את רצונו בצורה פשוטה וברורה, גובר הסיכוי שמסמך זה יחשב כמסמך תומך אשר יבטיח את קיום הצוואה במלואה ככתבה וכלשונה.

חשוב לציין שהצוואה המצולמת אינה מהווה צוואה כשלעצמה, והיא רק בגדר ראיה תומכת נוספת אשר נועדה לבסס את הצוואה בצורה הטובה ביותר. משום כך, מומלץ לפנות לעורך דין מנוסה אשר יסייע לכם בהכנת הצוואה על כל היבטיה ויבטיח את קיום רצונותיכם ואת שלוות נפשם של היקרים לליבכם.

לפרטים נוספים ויצירת קשר לחצו כאן.